top of page

In Flames släpper sin fjärde gin!



Med In Flames Signature Craft Gin No 13: Grapefruit & Rhubarb släpper In Flames nu sin fjärde gin i "signature" serien. Med denna release fortsätter bandet ta ett innovativt grepp om den svenska ginscenen. Ginen är smaksatt med grapefrukt och rabarber, signerad bassisten, Bryce Paul.

Genom att låta varje bandmedlem sätta ihop och signera sin egen smaksättning av hantverksgin har bandet In Flames flyttat fram positionerna på vad man kan göra med drycken, och gett den ett eget uttryck. Unika smakkombinationer som rosépeppar och lime, fläder och gurka eller bergamott och grönt té har fått såväl konnässörer som fans och bartenders att jubla. När bandets amerikanske bassist, Bryce Paul, får arbeta med smaksättning blir det grapefrukt och rabarber.

Bryce Paul förklarar tanken bakom sin gin: - För mig är inte grapefrukt bara en muterad apelsin… den är ju en smakrik och komplex frukt med en vacker dissonans som accentuerar och kompletterar andra smaker när de sätts ihop på rätt sätt. Med den här ginen har vi gjort just det.

Sari Wilholm på Brands For Fans säger: - Vi är världens bästa bolag. För att citera Hans Rosling: Det finns inget att diskutera. Vi har rätt och ni har fel.

In Flames Signature Craft Gin No 13: Grapefruit & Rhubarb släpps i en upplaga av 2300 flaskor idag, den 10 september, och är destillerad på Götene Vin & Spritfabrik AB. Priset är 559 Sek och finns tillgänglig via Systembolagets beställningssortiment.

Om In Flames Signature Craft Gin No 13: Grapefruit & Rhubarb: Förutom den klassiska ginkaraktären från enbär, coriander, citronskal, kanel, kardemumma och fläderblommor, har denna utgåva en twist av grapefrukt och rabarber. Grapefrukten har adderat sin smak med varsam hjälp av den här sommarens varma solsken, varpå den adderades till den destillerade ginen. Doften är lätt blommig. Grapefruktens bitterhet och bastonerna från enbären kompletteras av rabarbernas fruktighet.

Fakta Systembolaget: Beställningssortimentet, 2300 flaskor. Artikelnummer: 88119-01 Pris: 559 kr Producent: Götene Vin & Spritfabrik AB Leverantör: Brands For Fans Sweden AB Alkoholhalt: 40,0 % Ursprung: Sverige

Om In Flames: Sveriges ledande metalband har gått från klarhet till klarhet under de mer än tjugo år de spelat. Den melodiska dödsmetall som satte bandet på kartan har utvecklats till ett annat, unikt uttryck som manifesterats i tolv album som A Sense of Purpose, Sounds of A Playground Fading, Siren Charms och senaste utgivningen Battles, som spelades in i Los Angeles med den flerfaldigt grammy-nominerade producenten Howard Benson.

In Flames har turnerat världen över med band som Metallica, Judas Priest och Avenged Sevenfold, och har belönats med såväl Grammis, P3 Guld och Regeringens Exportpris. Under det senaste året har de turnerat på arenor runt Europa och Storbritannien med amerikanska Five Finger Death Punch, kurerat sin egen tvådagars succéfestival “Borgholm Brinner” och varit huvudakt på stora europeiska festivaler som Wacken och Poland Woodstock, med över 600.000 personer I publiken. Bandet rundar av året med en tiodagars turné I Mexiko där de spelar tillsammans med legenderna Deep Purple, och därefter en handfull datum I USA tillsammans med Breaking Benjamin och Five Finger Death Punch på amfiteatrar.

Om Brands For Fans Brands For Fans är ett svenskt företag på en global arena, ledande inom försäljning och marknadsföring av alkoholdryck producerad med och av artister. Genom nära samarbete med band/artister som Ghost, Hammerfall, In Flames, Jonas Åkerlund, Motörhead, Mustasch, Plura, Rammstein, Slayer, Status Quo, Sweden Rock Festival och Thåström, lanseras attraktiva produkter för fansen. Vårt sätt att skapa affärsframgångar för både artister och dryckesproducenter har gjort att vi fångat såväl rockpublik som dryckesintresserade genom kvalitativa releaser och trovärdig kommunikation.

Verksamhetsstart: 2012. Sedan januari 2018 ingår Brands For Fans i Umida Group.

Varumärken: Ghost, Hammerfall, In Flames, Jonas Åkerlund, Motörhead, Mustasch, Plura, Rammstein, Slayer, Status Quo, Sweden Rock Festival och Thåström.

Affärsidé: Att via livsstilsprodukter stärka bandet mellan artister och deras fans.

För mer information kontakta: Sari H Wilholm sari.h.wilholm@brandsforfans.se 070-727 16 28

Yvonne Wener yvonne.wener@brandsforfans.se 072-727 11 28


Dela


323 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page